lørdag 25. april 2015

Se min kjole...


Minstejenta har kjoledilla om dagen, og da er det så koselig å sy til henne. Jeg var i litt tvil om stoffkombinasjonen her, men synes det fungerer veldig bra på den ferdige kjolen! Kjolen sitter som et skudd, og det er litt ekstra lengde på armene slik at hun kan ha den en stund.

Jeg syr mye fra Ottobrebladene, og sliter med at modellene er så vide, selv etter at jeg tegner av f.eks. str. 116 i lengde og 110 i bredde. Derfor var det så moro at denne passer så fint.

Mønster: Jeg tegnet av en kjole fra HM, men gjorde noen endringer i forhold til HM-kjolen:  jeg la til kappen nede, lagde lett puff i ermene og satte inn en "hemmelig" lomme i ene sidesømmen. Er man 5 år, så er lommer et must, særlig når man er ihuga samler av fine stein!



Kjolen er i størrelse 116, og stoffene er gamle hyllevarmere. Det mønstra kjøpte jeg på nett fra USA for flere år siden. Det prikkete husker jeg ikke.

Ingen kommentarer: