fredag 3. august 2012

Pysj for søte drømmer

Med en gang jeg så det fine luftballongstoffet hos Kreativ i sommer, tenkte jeg at det måtte bli pysjer til jentene. Nå er de klare, og du så godt det var å sy i jersey etter å ha sydd litt i stumme stoffer!
Tull og tøys på terassen mens mamma knipser bilder.


Luftballongstoffet er en nydelig bløt, mellomtykk økologisk interlock. Jeg syns også fargen er fin, den er på et vis midt i mellom babyrosa og cerice. Jeg tenkte det kunne bli voldsomt med bare luftballonger, så jeg brukte også litt hvit interlock for å roe inntrykket noe. Hadde tenkt å ha mer hvitt på lillesøsters pysj også, men hadde bare småbiter igjen, så det ble med hvite kanter og hvitt nederst på buksebeina.

Begge jentene fikk lange overdeler, for å unngå for mye gliper mellom bukse og genser mens sde sover. I livet har jeg sydd fast strikk.
Storesøster i sin nye pysj, str. 116/122.


Lillesøster i sin pysj, for anledningen med overdelen bak fram.


Mønster: diverse bukser og gensere fra Ottobre, med ymse endringer, hehe.

Stoffer: Ballongstoffet er som nevnt fra Kreativ, mens interlocken er Hilco kjøpt hos Sydilla.
Størrelse: 98/104 og 116/122.

Ingen kommentarer: