mandag 20. april 2015

Long time, no see

Det har vært stille på bloggen min i et års tid nå, blant annet fordi jeg ikke har hatt så mye tid til å sy.
Men litt har det nå blitt likevel, så jeg får legge ut endel sånn etter hvert.

Først litt ymse klær til jentene.

Denne genseren har eldstejente fått. En helt vanlig hverdagsgenser, i et veldig fint stoff. Fargene er litt klarere i virkligheten enn de ser ut her. Stoffet er tynn jersey, mønster fra et Alt om håndarbeide.
Størrelse 128.

Turkis kjole til eldstejenta, etter samme mønster som denne bare at jeg har lagt på litt i lengden. Stoffene er: stripete jersey fra lillestoff (fra Uglemors design) og gekkos fine somerfugler. Prikkestoffet har jeg kjøpt fra kreativ, tror jeg. Mønster er eget, basert på en genser i Ottobre.

Detalj fra bærestykke/arm. 


Jeg har også sydd en røys undertrøyer til jentene, for det bruker de hele vinteren. Dette er den siste i rekka. Størrelse 128, mønster fra Ottobre 4/2004. Stoffet er en rest som har ligget lenge i stoffhylla mi.

2 kommentarer:

Serine sa...

Så fine! Mange friske stoffer her også:)

Asters sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar!
Ja, fine stoffer i friske farger passer så godt til unger :)