lørdag 16. november 2013

Topp i viskosejersey

Jeg trenger flere til jobb- og hverdagsbruk, og endelig fikk jeg sydd en ny. Stoffet er herlig myk viskosejersey, så toppen er en drøm å gå med. Jeg hadde litt knapt med stoff, så ermene ble trekvartlange med bred grå ribb, en løsning jeg er godt fornøyd med.


Mønsteret jeg har brukt er i utgangspunktet en helt alminnelig ettersittende, langermet trøye, men jeg har lagt til flere cm midt foran og noen midt bak. Dette har jeg rynket sammen i utringningen for å få en løstsittende topp. Jeg har også ringet den litt mer foran. Nede har jeg satt på en bred grå ettersittende kant, slik at toppen blir litt posete uten å se ut som en sekk.

Prøvedokka er også ny i huset, kjøpt brukt for en billig penge tidligere i høst. Jeg er veldig spent på hvor mye jeg får brukt den! Enn så lenge er hun en fin modell for meg.

Stoffer: mønstret og grå viskosejersey fra Kreativ
Mønster: fra Ottobre 5/2012 kraftig endret. Str. 38/40.



Ingen kommentarer: