søndag 14. oktober 2012

Ny vognpose


Minstejenta sover fremdeles i barnehagen, men er blitt så lang at den gamle vognposen er litt liten. For å sikre at hun kan være god og varm når hun sover ute, har jeg laget en ny pose som jeg forlenget med nærmere 20 cm. Både den gamle posen hennes og denne nye er laget etter modell av voksiposene.

Selve dyna er en dyne fra Ikea som jeg har klipt til og sydd rundt. Trekket er sydd av rød flanell og marineblå poplin, begge fra stoff og stil. Snorene som den knyttes sammen med er sydd fast i dyna slik at dyna sitter godt på plass i trekket. Rundt hodet har jeg sydd en kanal med snor slik at den kan lune godt rundt hodet. Snorene har jeg skjult under en flapp på toppen av "hetta".

Eieren måtte prøveligge posen, og var riktig godt fornøyd.

På de kaldeste dagene på vinteren er jeg usikker på om posen er varm nok i seg selv, så jeg pleier å ha skinn under posen og pakke barnet inn med luftige ulltepper inni posen.


Åpen pose

Nå gjenstår det bare å se hvor lenge hun vil fortsette å sove på dagtid...

Ingen kommentarer: