mandag 2. juli 2012

Klinkekul kjole til meg!

I dag har jeg for første gang gått utendørs, og til og med på middagsbesøk, i egensydd kjole! Det er et stort skritt for meg, for jeg er litt i overkant kritisk til egne syferdigheter. Kjolen er en Klinkekulkjole fra boka Made by me, ganske forminska i forhold til str. M. Jeg har tatt inn noen cm både foran og bak, og i ermene. Glemte å dele nedre bakstykke,og det vil jeg gjøre på neste kjole for å få bort litt overflødig stoff i korsryggen.

Kjolen er sydd av støvet blå velour fra Stoff og stil, og en bit nydelig bomullsstoff fra Robert Kaufman, kjøpt hos Textart.
2012-07-02204321

Ryggen er litt posete i korsryggen, så jeg må endre den litt før en eventuell senere kjole. Ser at jeg også kan korte inn ryggen en cm eller to til også for å få bort rynken over rumpa.

2012-07-02204332


Til sist et nærbilde av det nydelige bomullsstoffet brukt i ermene og rundt lomma
2012-07-02204448

Ingen kommentarer: