torsdag 12. juli 2012

Cordkjolen i bruk

Min splitter nye cordkjole er med på ferie, og jeg er veldig fornøyd med den. Og det kjennes ekstra fint å få komplimenter for kjolen når jeg har sydd den selv! Men jeg turte ikke si at jeg hadde sydd den selv, selv om jeg egentlig hadde lyst fordi jeg er såpass fornøyd med den. Feiging, altså.

Kjolen er god å gå i og jeg føler meg vel, men neste gang skal jeg ta litt av forstykket så utringningen kommer litt lengre ned. Jeg ser også at corden strekker seg bittelitt i bruk, så man får litt "rumpe" i stoffet. Kanskje hjelper det å bruke et stoff med litt stretch? Tips mottas med takk!

Her kommer bilder av meg i kjolen, tatt på i hagen til en fantastisk sveitservilla på sørlandet (ikke mitt hus, altså).
2012-07-12183342


Bak på kjolen er det en jukseknappestolpe (den er sydd igjen), og der må det jo være knapper. I mangel av knapper jeg egentlig ville ha, endte jeg opp med tre like knapper, hvorav en limegrønn. Må si jeg ble riktig godt fornøyd med den løsningen.
2012-07-12183348


Fra siden ser jeg at kjolen kunne sittet bedre på meg. Det ser litt ut som den henger for høyt foran, og krøller seg litt i korsryggen. Vanligvis forkorter jeg ryggen et par cm, men det glemte jeg nå. Kanskje det hadde løst endel av problemet?
2012-07-12183352

Ingen kommentarer: