tirsdag 10. juli 2012

Cordkjole til meg

Etter at jeg laget den blå velourkjolen, har jeg verket etter å lage en kjole til. Denne gang ble det en kjole i babycord og bomull etter et mønster fra Stoff og stil, nr. 23006. Mønsteret mitt var i str. 42 og for stor over brystet, så jeg tok inn 3 cm øverst i ryggen og på forstykket. Nedover på kjolen tok jeg inn mindre, jeg la rett og slett mønsteret litt skjevt på stoffet. I tillegg la jeg til 2,5 cm i lengden, men burde ha lagt til 10 cm, for jeg synes kjolen ble litt kort.

Kjolen var enkel å sy, men jeg brukte lang tid på å få lommene fine. Må nok øve meg på å lage lommer, tror jeg.

Stoff: babycorden er fra Panduro og bomullsstoffet er fra Robert Kaufmann (textart.no)

Forløpig får det duge med detaljebilder, actionbilde kommer etterhvert.



Detalj fra skulder:
2012-07-10192302

Knappene på brystet:

Ingen kommentarer: