tirsdag 17. juli 2012

Velourbukse

Med på ferie er en velourbukse jeg sydde til femåringen i vår. Hun elsker å gå i myke bukser, og denne ble både passe vid og passe lang. Mine barn er lange og slanke, så Ottobre kan by på utfordringer da deres mønstre ofte er veldig breie. Her har jeg tegna av str. 110 i bredden og 116 i lengden, og det ble altså bra. I livet har jeg sydd i en brei strikk som er sydd fast sammen med ribben for at strikken ikke skal vri seg.
Mønsteret er fra Ottobre 4/2011, og har morsomme lommer. Vet ikke om lommene er spesielt brukervennlige, men Guro har ikke klaget så jeg antar de er ok. Stoff: velour og ribb er begge fra stoff& stil.

2012-07-17104455


Her er et bilde av ei lomme. Lommene er en artig vri på en ellers vanlig velourbukse.
2012-07-17203509
I dag hadde hun buksa sammen med hettejakka jeg sydde for litt siden, den har blitt en ordentlig favoritt til tross for at den fremdeles er temmelig stor.
2012-07-17104446

2 kommentarer:

Tråkleguri sa...

Kjempefine! Både buksa og jakken. Jammen stilig den detaljen på buksa. Skal ikke alltid å mye til for å sette særpreg på et plagg. Kanskje den ville vært mer brukervennlig om du laget dem på samme måte, men med litt større åpning?

Jakka var også skikkelig fin. Skjønner godt at hun har valgt seg den til favoritt. De gjør jo gjerne det med ting de synes er fine, og ikke minst ting som er deilige å ha på. Er så gøy når de liker det jeg lager, synes jeg...

Og må bare skryte igjen av den brune cord-kjolen. Nydelig!

Asters sa...

Tusen takk! Lurt å lage lommene med større åpning, ja. Det skal jeg prøve. Enig i at det er veldig gøy når det vi lager blir godt mottatt! De har faktisk noe hjemmelaget på seg sågodt som hver dag :)

Tusen takk for skryt for kjolen, det varmer!