onsdag 6. mars 2013

Himmelblå kosebukse

Dette er en kosebukse jeg sydde for en stund siden. Størstejenta går stort sett bare i kosebukser, og denne er allerede flittig brukt. Jeg synes det er alt for lite blå klær til jenter, og syr gjerne blå ting til jentene mine. Denne buksa er sydd av nydelig himmelblå velour, pyntet med brune detaljer.

Det er bred, fastsydd strikk i ribben for at den skal sitte bedre på.

Stoff: er blå stretchveolur fra Stoff og stil, mørk bruk hilco interlock fra sydilla, og brun jersey med blå prikker husker jeg ikke hvor er fra.
Mønster: samme som til denne buksa, men gjort noe videre og lengre, str. 116/122.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kjempefin bukse. Helt enig i at det er for lite jenteklær i blått, men for å være helt ærlig så har jeg kapitulert for min rosagale femåring, så det går mest i rosa og lilla her i huset.

Asters sa...

Takk for koselig kommentar! Det går ganske mye i lilla og rosa her også, men de aksepterer fint andre farger også, og særlig hvis det er en rosa detalj, f.eks. rosa halskant ;)