onsdag 6. mars 2013

Kjole til barbie


For lenge siden kom jeg over denne bloggen der det er oppskrift på en enkel kjole til barbie. I dag ble dagen å prøve oppskriften, mest som et forsøk på å blidkjøre en meget sur lillesøster. Tanken på å få velge stoff og være med å sy en kjole til barbien viste seg å være akkurat den distraksjonen hun trengte (puh!). Hun valgte et mørklilla stoff med små hvite blomster, tiltenkt en tunika jeg aldri fikk sydd meg. 

Oppskriften på bloggen har alle mål i inches, og det viser seg at jeg nok ikke er så god på omregning fra inches til cm i hodet som jeg håpte. Her skulle alt gå fort (lillesøster er 3 år og antakelig like tålmodig som treåringer flest), og dermed ikke tid til å finne kalkulator. Resultatet ble likevel mulig å bruke, selv om liveet på kjolen ble for langt og slutter litt nedpå hoftene.


Treåringen gikk lei da stoffet var klippet ut og kantene kastet over. Jaja, humøret var likevel mange hakk bedre, og den ferdige kjolen ble en stund etterpå mottatt med glede! 

Stoff: vevd bomullsstoff fra Stoff og stil en gang for lenge siden.
Mønster: består av to rektangler, se mål i bloggen jeg har lenket til over.
Str: barbie

Ingen kommentarer: