lørdag 30. mars 2013

Pingviner og isbjørn i skjønn forening

Sist jeg var innom Stoff og stil fant jeg en meter av pingvin og isbjørnstoffet på restebordet. Perfekt, for det var så lang klippekø at jeg ikke orka å få klippet noe. Jeg er skikkelig fascinert av stoffene med fotoprint, og det kan nok hende jeg må kjøpe mer. (selv om det skjærer litt i øynene å blande pingviner og isbjørn - de lever jo på hver sin pol) 


Eldstejenta er glad i hjemmesydde klær, og synes det er spesielt stas når hun får være med å velge stoffer. Det var hun som fant ut at vi måtte ha rosa stjernestoff til pingvinene, og det hadde garantert ikke jeg valgt selv. Men se så flott det ble! 


Når jeg blander ulike stoffer, synes jeg det er finest med raglanskjæring. Denne fikk hvite dekksømmer i skjæringene, og hvit kant i hals og rundt håndledd. Dette understreker det kjølige fargespekteret i genseren ellers. Nå gleder jeg meg bare til storesøster våkner i morgen og får se sin splitter nye genser. Tenker nok hun blir glad!

Stoffer: bomullsjersey med fotoprint fra Stoff og stil, rosa stjernestoff er fra Stenzo, kjøpt hos Textart. Hvit interlock til halskant og ribb fra Hilco, kjøpt hos sydilla.
Mønster: Ottobre 4/12, samme som i denne genseren. 
Størrelse: 116/122

Ingen kommentarer: