onsdag 27. mars 2013

Topper til meg

Jeg har stort behov for litt oppgradering i gensergarderoben min. Dermed har jeg sydd noen gensere i det siste, og dette er to av dem.

Først ut er et forsøksprosjekt. Jeg har litt sans for topper som har litt flaggermuspreg, og tok utgangspunkt i et vanlig gensermønster som jeg tegnet om. Selve genseren er klippet i to deler. Ytterst på ermene satte jeg ribb. Resultatet er absolutt brukbart - vel og merke med en singlet inni, for stoffet er ganske gjennomsiktig. Dette stoffet er antakelig syntetisk, så det gjenstår å se hvordan den blir seende ut i bruk. Jeg har mistanke om at det vil nuppe.

Den syrinlilla genseren er et tilskudd til basisgarderoben. Jeg bruker mye tettsittende topper med en jakke el. likn. over, og da vil denne passe bra. Denne er sydd i viskosejersey som er ganske tynn, så den er nydelig å ha på.


Begge stoffer er fra Stoff og stil.
Mønster: Den lilla genseren er sydd av mitt favorittmønster, Creative workshop fra Ottobre. Den hvite er sydd av eget mønster.