torsdag 2. august 2012

Copy cat

Jeg har lagt min elsk på veskene til Rebeka Lambert med bloggen artsy crafty babe. Hun lager utrolige fine vesker, og er kjempeflink til å kombinere farger og mønstre på stoffene. Hun lager mønstre som hun selger, men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg heller ville tegne min egen vri av en av veskene, nemlig "Lily beth".

Som tenkt, så gjort. Mønsteret tegnet jeg kjapt i morges mens jentene så på film, og jeg tegnet den så stor at det er god plass til en bok i A4-størrelse pluss litt annet. Inni vil jeg ha to lommer, og så blir det to store lommer utenpå, en på hver side av veska.

Det var verre med stoffutvalget. Jeg ville at veska skulle være stødig og solid i og med at jeg tenker å bruke den til bøker/vannflasker og div. Jeg endte opp med stoff fra Åhlens for noen år tilbake, samme stoff i to farger for å få fram fasongen på veska. For å få litt fasthet har jeg brukt to ulike vlieselintyper, en tynn som jeg strøk på forstoffet, og en tykk og fast, men ikke stiv, strykevlieselin som jeg sydde fast (altså ikke strøk fast). Jeg er litt skeptisk til å stryke på kraftig vlieselin, for jeg liker ikke tanken på at den kan løsne flekkvis. Tror dette ble en ok kombinasjon, men veska er ganske tung, i hovedsak fordi stoffet er kratig og det er jo dobbelt på store deler av veska.

2012-08-02213229

Inni ble det to lommer, en stor lomme med glidelås til lommeboka, og en mindre som passer til mobiltelefon eller blyanter. Veska lukkes med en magnetknapp. Dette er første gang jeg bruker magnetknapp, og det var mye mindre skummelt enn jeg trodde. Det er jo litt ekkelt å klippe i stoffet for å feste knappen, men føst strøk jeg på kraftig vlieselin der knappen skulle sitte, og da gikk det så fint så.




Ingen kommentarer: