mandag 15. oktober 2012

Genserproduksjon

Størstejenta har vokst mye i det siste, og da er det bare for mor å sette i gang produksjonen. Det passer meg utmerket, for jeg nyter å sy nye til henne, spesielt nå som jeg har så mange flotte stoffer liggende.


Først en pinnsvingenser, som jeg nå ser er klippet litt skjevt :( Det har jeg ikke lagt merke til underveis. Pinnsvinstoffet er fint, men jeg synes det er et litt guttete stoff, og kantet derfor med cerice interlock. Det ble en riktig så fin kombinasjon, synes jeg. Genseren er litt innsvingt i livet, og har antydning til puff i ermene. Denne genseren er ganske tykk, for dette stoffet er kraftig interlock.

Se så fint kantebåndet blir! Jeg elsker cover proen, altså!

I og med at jeg sydde to gensere i samme slengen, har den neste også cerice kantebånd, for da slapp jeg å tre om maskinene. Denne er i blåturkis og hvit stjernejersey. Fasongen er omtrent som den forrige, men med helt enkle ermer uten puff.


Til sist ble det en helt enkel ullgenser i den mykeste ullinterlock fra finske Myllymuksut. Dessverre ble blidet utrolig dårlig, men jeg synes det generelt er vrient å ta bilde av helt røde ting!? Jeg er veldig spent på om eierinnen aksepterer denne, for hun er veldig var for klær som klør. Eventuelt kan hun ha en tynn genser under, for denne er ganske elastisk.







Alle tre er i størrelse 116/122.
Stoffene: Ullinterlocken er fra Myllymuksut, cerice interlock (Hilco) fra sydilla.no, stjernejerseyen er fra liandlo (textart.no), men pinnsvinstoffet husker jeg ikke.
Mønster: Alle er laget med utgangspunkt i Ottobre 4/04, men noe endret.

Ingen kommentarer: