fredag 5. oktober 2012

Undertrøye


 
Detalj av halsringningen.
Eldstejenta får endelig en sårt tilstrengt undertrøye, for de fleste hun har er i størrelse 987104, og det er i minste laget når hun ellers bruker 116. Nå skal det sies at hun er veldig tynn, men nå har de blitt for korte, så da må en fornying til.
 
Undertrøyer er for øvrig en utmerket måte å bruke opp små stoffrester. Her ble det ulik farge på forsiden og baksiden fordi jeg ikke hadde nok stoff til lik for- og bakside. Kantebåndet ble gult, fordi jeg simpelten elsker den varmgule interlocken fra Hilco. Den fantastiske solgule fargen kvikker opp alle slags plagg, og passer til (nesten) alle farger. På framsiden applikerte jeg på en grønn elefant. Applikasjonen ble ikke den vakreste, for mens jeg holdt på så lurte jeg på hvorfor jeg egentlig har pleid å styre med vannløselig vlieselin på sånne små applikasjoner, så jeg droppa det her. Jeg fant fort ut hvorfor jeg vanligvis gidder å bruke det, for da er det mye lettere å få sømmen jevn. Her strakk stoffet seg litt mens jeg sydde, og da blir det litt ujevnt. Men pytt, jenta ble fornøyd og den skal bæres innerst mot kroppen.
 
Mønsteret jeg har brukt er fra Ottobre 4/04, en av mine favorittutgaver av Ottobre.
Elefantstoffene fra Stoff og stil, og interlocken altså fra Hilco (sydilla.no).
Størrelsen er forresten en litt forlenget 116. 



Detalj av applikasjonen

Ingen kommentarer: