onsdag 8. august 2012

Min egen Jippi-romantica

I boka Made by me er det mønster på en løs bluse, laget av Jippiyes med denne bloggen. Jeg tegna av str. 40, men det ble alt for stort etter min mening, så jeg sydde inn endel i sidene og klipte av nede.

http://i1253.photobucket.com/albums/hh582/asaanum/2012-08-05201448.jpg?t=1344197764

Det lille hjertet øverst til venstre side på bildet er et klistremerke jeg har glemt å ta av (og dermed gått med i hele dag, hehe). Sånn er det med småjenter i hus.

Stoffet er et litt flagrende og gjennomsiktig stoff fra restekurven på Panduro, og stoffet var jo perfekt til en slik bluse.Stoffet er antakelig av polyester, og er lett kreppet. Og det krøller ikke! Utrolig praktisk for en som ikke er glad i å stryke :)

Nederst sydde jeg strikkrynking, ermene ble bare overlocket - jeg synes det er nok rynker som det er. I halsutringinga bretta jeg inn og sydde fast med en stikning. Inni har jeg rund strikk fordi jeg var redd vanlig buksestrikk ville rulle seg inni der. Er ikke helt fornøyd med halsen, stoffet samler seg liksom foran så jeg må dra rynkinga bakover fra tid til annen. Neste gang vil jeg prøve å sy fast strikk i halsen, tror jeg.

Ingen kommentarer: