tirsdag 7. august 2012

Minsta fikk sy for første gang i dag.

Minstejenta på 2,5 år har innkjøring i ny barnehage og dermed korte dager. Derfor må vi finne på noe koselig å gjøre før storesøster kommer hjem. I dag prøvde vi å sy sammen for aller første gang. Ideen fikk jeg fra Vibeke med bloggen Handmade vibeke .

2012-08-07142853
Først fikk Marie velge stoffer fra stoffhylla, og hun var meget bestemt på hvilke som skulle brukes. Mine forslag ble raskt og bestemt avvist :D

Når en er to år skal ting skje fort, og lappene ble derfor klippet på frihånd på øyemål - vel og merke med et hode rett foran meg, hehe. Med andre ord temmelig skakt og rart. Marie hjalp til litt, og det gikk merkelig nok ingen fingre eller øyne underveis.
Dessverre fikk jeg ikke tatt bilder underveis, jeg hadde mer enn nok med å holde oversikt over situasjonen.

Med pedalen på en kasse, tråkka Marie for alle krefter (takk og lov for hastighetsjustering!) og vi sydde i vei. Hun var henrykt da vi økte farten litt, og interessen holdt seg gjennom hele prosessen ved hjelp av hyppig trådklipping!

Inni "dyna" er det platevatt, og bak er det rosa lillemartinestoff (ja for det måtte være josa, må vite).

Den stolte og kjærlige mor legger dokka i senga med sin nye dyne.


2012-08-07142646


Ingen kommentarer: